کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

طالبان حضور رهبر خود در افغانستان را تایید کردند

  • کد خبر: ۷۹۰۰۸
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
طالبان حضور رهبر خود در افغانستان را تایید کردند
سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که رهبر این گروه در خاک افغانستان و در ولایت قندهار حضور دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر این گروه در خاک افغانستان حضور دارد.

 

به گزارش «داون نیوز»، مجاهد گفت: او در قندهار حضور دارد، از همان ابتدا در آنجا زندگی می‌کرد. او به‌زودی در دید عموم ظاهر می‌شود.

 

آخوندزاده از سال ۲۰۱۶ رهبری طالبان را به‌عهده دارد، اما اطلاعات کمی درباره او وجود دارد و ارتباط علنی او با جهان بیرون تقریباً تنها به انتشار پیام‌های او به‌مناسبت اعیاد اسلامی محدود می‌شد.

 

«ذبیح‌الله مجاهد» بهمن ماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کشته‌شدن «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر این گروه بر اثر انفجاری در شهر کویته پاکستان را تکذیب کرد و گفته بود: «رهبر ما در کویته زندگی نمی‌کند که این حادثه برای او رخ داده باشد.»

 

برخی رسانه‌های افغانستان اعلام کرده بودند که رهبر طالبان به‌همراه چند نفر از اعضای ارشد این گروه در انفجاری در منطقه «چالو باوری» شهر کویته کشته شده است.

 

سخنگوی طالبان انتشار این اخبار را کار دشمنان این گروه دانسته و اضافه کرده بود: مخالفان طالبان هرگاه تحت فشار قرار می‌گیرند و یا احساس خطر می‌کنند به شایعات دامن می‌زنند تا اذهان مردم را مغشوش کنند.

 

طالبان حضور رهبر خود در افغانستان را تایید کردند

عکسی منصوب به ملا هبت‌الله

 

هبت‌الله آخوندزاده کیست؟

هبت‌الله آخوندزاده متولد ۱۹۶۱ در ولایت قندهار و رهبر طالبان است و گفته می‌شود که وی از طایفه نورزایی و پشتون است.

 

ملاهبت‌الله پس از حمله آمریکا به خودروی ملا اختر محمد منصور رهبر سابق طالبان در سال ۲۰۱۶ میلادی رهبر جدید این گروه شد.

 

گفته می‌شود ملاهبت‌الله، تخصص در حدیث دارد و در دوران حکومت طالبان قاضی‌القضات بوده است همچنین صدور بسیاری از فتوا‌های این گروه را به‌عهده داشته است.

 

براساس گزارش‌ها، وی حدوداً ۶۰ ساله است.

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->